Syamil Incoming Birthday

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Monday, March 17, 2008

Suratan Atau Kebetulan

A'kum...Kemana hala tuju orang melayu?? Terbelakah nasib orang Melayu Pulau Pinang selepas ini...??? Inilah padahnya jika mengikut kata hati, dan mempercayai janji manis pihak pembangkang yang bermodalkan air liur... mungkin hanya kerana sakit hati dengan parti BN. Bak kata pepatah, menang sorak, kampung tergadai... Itulah orang melayu, mudah lupa....Ada yang berkata,"Tak kan Melayu mati kerana tiadaUmno...Tak kan Melayu Mati kerana TiadaBarisan.."Itu betul, tapi cuba fikir balik, kalau setakat hidup segan tapi mati tak mahu, pun tak berguna juga... Maybe mereka belum lihat nasib melayu di Singapura, hidup selalu ditindas... Tiada keistimewaan, hanya menjawat jawatan rendah kerajaan, dan selalu dipinggirkan... Mahukah kita jadi seperti mereka...??? Mahukah kita hidup menumpang ditanah sendiri...??? Jangan hanya fikir diri sendiri, Fikirlah untuk generasi anak cucu kita nanti... Mahukah kita dijajah sekali lagi??? Menyesal dahulu pendapatan, menyesal sekarang pun dah tak berguna...Pulau Pinang dah jatuh ditangan kafir... Tak tahu lah nasib Perak & Selangor selepas ini.... Cuma yang terkilan ada pihak2 yangboleh bekerjasama dengan pihak kafir sendiri untuk menjatuhkan parti seislam...So kesimpulannya, undi PAS & undi PKR sama cam undi DAP... Fikirkan lah...Kepada warga Penang....Tahniah!!! anda yang mengundi pihak pembangkang, anda terimalah akibat dari sikap anda sendiri... :>Wassalam...

1 comment:

Anonymous said...

PRU12 dah lama berakhir.Tapi suara politik masih kedengaran.Hangat.Seronok jugak bercerita pasal politik ni.Tentunya banyak benda yg boleh diperdebatkan?
Boleh tolong saya perbetulkan pahaman tentang "Kerajaan BN"?
1. Adakah Skrng ni kite di pimpin di bawah Kerajaan Muslim?
2. ISLAM HADARI yg disuarakan,adakah ISLAM HADARI yg betul2 iSLAM Hadari?.Tanpa ada korup,kroni dan mcm2 lagi?
3. Betulkah yg skrg ni nasib kami rakyat bwhan didgr, di ambil peduli?
4. Knp smp skrg ni masih ada glgn yg t'lalu kaya trs kaya dan yg miskin...."lantak le"?
Dimana nasib kami rakyat bwhn di letakkn?
Bkn saya anti "Kerajaan BN" bkn juga p'skg pembangkang.Saya cime mahukan negara yg ada pemimpin yg adil dgn sume segi diperbetulkan.