Video Bar

Loading...

Syamil Incoming Birthday

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Tuesday, April 29, 2008

Rindukah Itu Namanya...???

Hmm...bercakap pasal rindu ini....kita mungkin sering terdengar orang berkata...rindu la kata awak...rindu la...rindu la...tapi sejauh manakah kita memahami erti rindu itu...??

Bercakap pasal rindu ini...teringat pulak dengan kata2 seorang kawan ku ketika sedang bermain futsal beberapa hari yang lalu...antara dialog yang aku rasakan kelakar sangat2...
kawan : aku rindu la kat bini aku
aku : kenapa plak....???bini ko balik kampung ker...??
kawan : tak la...ada kat rumah tu ha....jaga anak...
aku : la...takkan tu pun rindu kot...??
kawan : ish...mau nya tak rindu....lama tu aku x jumpa dia...
aku : baper lama dah ko tak jumpa dia..???
kawan : masuk ni dh 1 jam la aku tak jumpa dia....heheheh...rindu siot...
aku : ish ko ni....geramnya aku....

Hmm...dialog tu terjadi antara kawan aku ngan aku beberapa hari yang lalu....persoalannya...itukah yang dinamakan rindu..??apakah faktor yang membuatkan kita rindu...??adakah ia di tentukan oleh masa...??atau jarak..??atau juga faktor hubungan itu sendiri...???atau juga mungkin di sebabkan oleh faktor yang tak dapat nak dirungkai oleh orang yang belum kahwin ni...???heeheheh...

Hmm...pening gak kan bila kita memikirkan soal ini...tapi pada aku rindu itu sendiri ialah 1 perasaan yang amat mendalam....tak kiralah jika kita rindu pada isteri....ayah....ibu...aweks...atau sesiapa sahaja....atau mungkin juga kekasih gelap/bekas kekasih gelap...huhuu....ia tetap dinamakan rindu....

Orang sering mengucapkan....i rindu u la....abang rindukan ayang la....saya rindukan awak la....tapi sejauh manakah kita hendak mengetahui tahap rindu itu...??jawapannya..tepuk dada tanyalah selera...tapi jangan tepuk kuat2 plak...terutamanya pompuan....kang penyek susah plak...heheheh....

1 comment:

Aliaah said...

kekasih gelap...??? ahak ahakkk ahakkkk ahhaah